SUSRET GENERACIJA: Životne priče naših baka i djedova
Školski projekt kreativna je metoda učenja koja na putu od ideje do realizacije integrira kompetencije učenika, vještine istraživanja i prezentiranja odabrane teme. Po svojoj metodici mogu biti i složeniji, no priliku da osmisle i realiziraju vlastiti projekt, ove su školske godine dobili svi razredi, a pojedinačni projekti objedinjeni su pod krovnim nazivom „Razredni naj-projekt“, svojevrsnom natjecanju za najbolji projekt koje se odvija u koordinaciji školske psihologinje Ivane Delač. Primjeri razrednih projekata su različiti, protežu se od filmova do ostalih oblika kreativnog izražavanja, a u članku predstavljamo projekt 2. b razreda i učiteljice Ade Trbović.
Povezati prošlost i sadašnjost može se na puno načina, a učenici su u goste pozvali bake i djedove kako bi kroz pripovijedanje prenijeli svoja iskustva i sjećanja na nekadašnji način školovanja i odrastanja. Tako se u razredu odigrao susret generacija kojem je prethodilo nekoliko dana priprema, no veliki interes i odaziv gostiju, organizaciju takvog susreta potvrdio je dobrim odabirom.
„Pojedini gost pripovjedač već je pri samom pozivu imao ideju o čemu će govoriti i što će iz svog djetinjstva pokazati učenicima“ – tim je riječima učiteljica Ada Trbović opisala susretljivost baka i djedova i njihovo nestrpljivo čekanje nastupa pred razredom. Susret se odvijao 16. prosinca, a osim desetero pripovjedača, u organizaciji je sudjelovalo još nekoliko baka i djedova. Već od prvih minuta, učenici su kroz živu riječ i uz pokazivanje odabranih predmeta: petrolejke uz koju su se pisale zadaće, ploče s kredom za pisanje i gramofona na navijanje, upijali živopisne slike i zgode iz djetinjstva svojih baka i djedova. U njima su mogli prepoznati pouku o životu koja ne blijedi vremenom, a to znači važnost učenja i poštovanja roditelja kao i razvijanje dobrih odnosa prema prijateljima i svojoj sredini. Iako zamišljen kao izlaganje o prošlosti, susret je, nasuprot suhoparnosti koju možda pretpostavljamo, prerastao u veselo druženje u kojem su uživali i pripovjedači i slušači.
Tako smo od gospođe Marije Harcet saznali kakvo je Dugo Selo bilo prije uvođenja struje i javnog vodovoda, kako se pisala zadaća pod petrolejkom i kako je bilo važno pomagati roditeljima u stjecanju pozitivnih životnih navika koje prethode uspjehu. Gospođa Danica Zadravec pripovijedala je o pohađanju škole i učeničkom priboru za pisanje, ploči za pisanje koju su učenici odmah prepoznali kao preteču današnjeg pločastog računala, tableta koji nadomještava imenike i udžbenike.
Što znači kada vas pošalju po mjeru za kobasice, saznali smo od gospođe Marice Knezić koja je, kroz zgodu povezanu s običajima kolinja, progovorila o dječjoj naivnosti i pouci koju treba naučiti na vlastitom iskustvu. O slobodnim aktivnostima u svojoj školi, govorila je gospođa Ljuba Novak i od nje su učenici saznali kako je logorovala s izviđačima i upoznala brojna mjesta i prirodne raznolikosti naših krajeva. Gospođa Vesna Opuhač ispričala nam je svoje iskustvo nehotičnog udarca o zagrijanu starinsku peglu i pouku o važnosti pozornosti prema mogućim ozljedama u igrama i sportu.
O slavljenju Božića i veselju, koje je za nju značilo obiteljsko okupljanje u domu, o običajima unošenja božićnog drvca i slame pod stol govorila je gospođa Milka Lach i time potaknula učenike da uvide važnost zajedništva pred blještavilom drugih poklona. Kako se zabavljalo u vrijeme njezinog djetinjstva, na čemu se puštala glazba, opisala je gospođa Nevenka Bunčić i pokazala starinski gramofon iz obiteljske ostavštine. Torte i kolači, slatki zalogaji kojima se djeca i odrasli uvijek vesele - a kojih nije manjkalo ni u učionici, bili su tema o kojoj su govorile gospođe Dubravka Mašić i Gordana Kelečić.
A nakon baka i kolača, na red su došli - djedovi! Tako je gospodin Željko Funtek govorio o lovstvu, iskustvima s divljim životinjama i svojim je pripovijedanjem otklonio predrasude o lovcima kao istrebljivačima, naglasivši da je primarna uloga lovca zapravo briga o životinjama. Kakav je bio život u Engleskoj ranih 70-tih, ondašnjoj popularnoj glazbi i nogometu, iz svoje je perspektive nekadašnjeg studenta na radu i ljetnim boravcima u Londonu i ljetovalištima južne Engleske, s nama podijelio gospodin Zlatko Lasan.
Ove zanimljive priče i opuštajuće ozračje susreta, uz učenike koji su pripovjedače obasipali mnoštvom pitanja i usporedbi sa zgodama iz vlastita života, ostavili su jak dojam na koordinatorice razrednih projekata školsku psihologinju Ivanu Delač, njezinu pripravnicu Marinu Šuman, i ravnateljicu Maru Mamuza. Učiteljica Ada Trbović u ime svojih učenika zahvaljuje svim bakama i djedovima na odazivu i realizaciji svog razrednog projekta.
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |