EKOLOŠKO ISTRAŽIVANJE: Određivanje pH vrijednosti školskog dvorišta
Važan segment u programu djelovanja Eko-škole je provođenje ekološkog eksperimenta.
Takvim se istraživanjem ostvaruje dva cilja: prikupljaju se empirijski podatci o samom predmetu istraživanja te se istodobno učenike upoznaje s eksperimentom kao metodom učenja. Tako se na zanimljiv način povezuju spoznaje stečene u nastavi s konkretnim podacima dobivenim u istraživanju.
Iako se eksperiment kao metoda može provesti u mnogim područjima, osobito je primjenjiv u nastavi kemije, fizike i biologije, i zbog toga, ovogodišnji ekološki eksperiment povjeren je polaznicima dodatne nastave iz kemije i voditeljici skupine Snježani Mandarić. Predmetom istraživanja odabrana je pH vrijednost tla u školskom dvorištu kako bi se, sukladno dobivenim podacima, uzgajale one biljke kojima ustanovljena vrijednost najviše odgovara, odnosno kako bi se dodavanjem treseta ili drugih suplemenata, poboljšali uvjeti rasta već postojećeg bilja.
Glavni dio eksperimenta, prikupljanje i analiza tla iz školskog dvorišta, provest će se krajem zime, a već od početka godine, učenike se uvodi u zakonitosti eksperimenta, upoznaje ih se s laboratorijskim postupcima određivanja pH vrijednosti i drugim vještinama potrebnim za ovo istraživanje. Pored priprema za provođenje eksperimenta, kako saznajemo od voditeljice skupine, učenici su do sada već proveli i neka manja istraživanja: određivanje gustoće tvari po Arhimedovoj metodi, određivanje pH vrijednosti sredstava za čišćenje, a u planu je radionica izrade sapuna i osvježivača prostora. Iz radne atmosfere kakvu smo zatekli na satu prilikom naše posjete, vjerujemo da će naši mladi kemičari uspješno istražiti potrebe tla za optimalan rast voćaka i drugog raslinja u školskom dvorištu.
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |