UPOZNAJEMO DALEKI ISTOK: Što smo iz prve ruke saznali o Koreji?
Čitate li ovaj članak sa zaslona vašeg računala ili na svom mobilnom telefonu, velika je vjerojatnost da ste nadomak Koreje, unatoč udaljenosti od 8473 km, koliko treba prijeći od Hrvatske do te dalekoistočne zemlje.
O prepoznatljivosti korejskih proizvoda, osobito elektronike, ali i o svim drugim aspektima Južne Koreje, učenici šestih razreda imali su prilike saznati na multimedijalnom predavanju kojega je organizirala učiteljica geografije Nataša Čajić-Kresonja.
Gosti naše škole, ujedno i predavači, bili su naši sugrađani, dugoselski Korejci, gospodin i gospođa Hong. Predavanje je organizirano kao dopuna nastave geografije i cjeline koja pokriva taj dio Azije. Gospodina Seung Ki Honga vjerojatno poznajete kao instruktora tae kwon doa, popularne borilačke vještine i nacionalnog korejskog sporta, a njegova supruga, voditeljica je tečaja korejskog i učiteljica po zanimanju.
Ovo predavanje važno je i s obrazovnog i s kulturološkog stanovišta, jer u svakodnevnom životu teže uočavamo osobitosti pojedinih dalekoistočnih zemalja i naroda. Dobar primjer su uporabni predmeti, odnosno modernim rječnikom rečeno brendovi. Učenici su tako u dijelu o korejskom gospodarstvu osvijestili da mnoge tvrtke potrošne elektronike imaju sjedište u Koreji, odnosno da hvaljena azijska vozila nisu samo japanska. Nerazlikovanje japanske, kineske ili neke druge kulture s azijskog područja naše predavače nije čudilo, jer se slične poteškoće javljaju kada ljudi s drugih kontinenata govore o europskim narodima. Zapravo, i sam jezik se doima kao kineski ili „tamo neki“, pa je ovo bio sat otkrivanja posebnosti te zemlje.
Gospođa Hong govorila je o povijesti Koreje, u kojoj živi jedinstveni narod podijeljen na Sjevernu i Južnu Koreju, o politici koja ih danas razdvaja, ali i o zajedničkim korijenima, nekadašnjim zajedničkim naporima u obrani korejskog jezika i kulture od utjecaja susjednih zemalja. Osim o povijesti Koreje, učenici su mnogo toga mogli čuti o korejskom suvremenom životu, o obrazovanju i o odrastanju mladih Korejaca u globaliziranom svijetu. Učenici su pokazali interes postavljajući pitanja vezana za područja religije i simbolike korejske zastave, ali i su iz zanimali i načini prehrane te klimatski i drugi uvjeti korejskog podneblja.
Jedan školski sat zapravo nije bio dovoljan za mnoštvo interesantnih sadržaja. Ipak, učenici su mogli naučiti i svakodnevne riječi pozdrava ili hvale na korejskom jeziku i pismu, a da smo svi stanovnici istog sela, dokazale su prepoznatljive rime uspješnog korejskog hita. Op, op, op, op!
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |