OSMI RAZREDI NA TERENSKOJ NASTAVI U KRAPINI
Osmi razredi obavili su terensku nastavu 9. listopada. Cilj putovanja bila je Krapina i posjet Muzeju krapinskih neandertalaca. Voditeljica terenske nastave bila je profesorica geografije Nataša Čajić Kresonja, a u uspješnoj provedbi pomogli su joj razrednici naših osmaša, profesorice Iva Aljinović, Mirjana Konosić, Nikolina Ćerlek, Ivan Dukmenić i profesorica biologije Ankica Vidak.
Nakon putovanja koje je trajalo oko sat vremena došli smo pred Muzej. Učenici su podijeljeni u pet skupina i prvo su pogledali film koji vrlo slikovito prikazuje život neandertalaca u spilji, muškarce koji odlaze u lov i žene koje pripremaju hranu, a kasnije od kože i krzna životinja izrađuju odjeću i obuću. Iako nisu imali razvijen artikulirani govor kakav mi danas poznajemo, uspijevali su se sporazumjeti gestama i glasovima.
Nakon gledanja filma krenuli smo u obilazak Muzeja. Svaka skupina imala je svojeg stručnog vodiča. Oni su nam na zanimljiv i humorističan način objasnili geološku prošlost Zemlje dugu 4.6 milijardi godina i razvoj života na Zemlji u svakom geološkom razdoblju, od jednostaničnih organizama, prvih kralježnjaka i riba, preko pojave vodozemaca, gmazova, sisavaca, primata i pojave čovjekolikih majmuna, do glavnog izložbenog dijela - neandertalaca. Ako Zemljinu prošlost zamislimo unutar 24 sata, čovjek se pojavio jako kasno, tek nekoliko minuta prije ponoći. Na samom kraju izložbe, mogli smo se fotografirati kao neandertalci ili kao astronauti. Nakon izlaska iz prostora Muzeja, staza nas je vodila do obližnje poluspilje gdje je Dragutin Gorjanović Kramberger otkrio prve materijalne dokaze o neandertalcima.
Požurili smo sjesti na klupe ispred obližnjeg restorana kako bismo se odmorili, ali tada su profesorice za nas imale iznenađenje. Podijelile su nam nastavne listiće iz hrvatskog i engleskog jezika, biologije i geografije. Pitanja u nastavnim listićima iz biologije, geografije i engleskog odnosila su se na sadržaje koje smo upravo vidjeli u Muzeju, a iz hrvatskog smo imali analizirati pjesmu na kajkavskom narječju. Pitanja nisu bila teška, a profesorice su nam pomogle u rješavanju.
Slijedio je povratak u Dugo Selo. Pomalo umorni sređivali smo dojmove. Je li bolje bilo neandertalcima ili današnjim suvremenim ljudima? Bio je to zanimljiv dan s puno naučenog u novom okruženju i na drugačiji način.
Priredile: Magdalena Kovačić 8.b i Nataša Čajić Kresonja, prof.
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |