RADIONICA O ZDRAVOJ PREHRANI
Modul Živjeti zdravo provlači se na svim razinama programa zdravstvenog odgoja za osnove škole. U sebi integrira znanja prisutna u drugim predmetima, osobito u Prirodi i društvu i Tjelesnom odgoju, koji uključuju poznavanje prehrane i zdravlja čovjeka.
O značaju zdravog načina prehrane svjedočimo svakodnevno, na mnogim primjerima potvrđuju se učinci zdrave i nezdrave hrane za čovjekovo zdravlje, kondiciju i raspoloženje. Tako je uzrast osnovnoškolaca važni adresat dostupnih i primjerenih informacija koje pomažu formiranju zdravih navika u prehrani, razvijanju sposobnosti razlikovanja namirnica i njihova selektiranja u pripremi obroka.
Ovdje donosimo primjer radionice za pete razrede koje je vodila razrednica 5. c i učiteljica povijesti Zdenka Knežić. Zadatak učenika bio prikupljanje relevantnih informacija o namirnicama iz svakodnevne upotrebe te diskusija o njihovoj nutritivnoj vrijednosti. Učenici su pri tome selektirali zdrave od nezdravih namirnica na modelu prehrambene piramide, usvojivši znanje o važnosti unosa povrća i voća, ribe, integralnih žitarica, te smanjenju transmasnih kiselina, industrijskih šećera i napitaka u obrocima. Naglašena je važnost redovnih obroka, osobito doručka koje učenička populacija nerijetko propušta. Praktični rad učenika sastojao se od izrade edukativnih plakata s izrescima fotografija i crteža zdravih i nezdravih namirnica iz tiska, piramide zdrave prehrane.
Ovu temu zdravstvenog odgoja učenici će upotpuniti gradivom drugih područja, ali i svakodnevnim ustrajanjem u dobrim navikama prehrane i kretanja.
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |