PISMO GRADONAČELNIKU
Apel za 3. osnovnom školom u Dugom Selu
Grad Dugo Selo jedan je od 9 gradova Zagrebačke županije koji, zajedno s Gradom Zagrebom, čine najgušće naseljeno i stanovništvom najbrojnije područje u Republici Hrvatskoj. Neposredna blizina Zagreba, dobra prometna povezanost s ostalim dijelovima države, gradu nude velike mogućnosti razvoja gospodarstva, a svojom prostranošću, infrastrukturom i položajem, grad udovoljava zahtjevima stanovanja velikog broja ljudi.
Danas se Grad Dugo Selo proteže na 53,79 km2 i sastoji od 11 gradskih naselja s ukupnim brojem stanovnika 17 531. Prema popisu stanovništva iz 2001. godine grad je brojio 14 441 stanovnika. Taj podatak ilustrira sve veći interes za život u dugoselskom kraju, odnosno kontinuirano povećanje broja stanovnika na području grada Dugo Selo.
Brojnost i stalni rast stanovništva odražava se i na porast učeničke populacije što unatrag dvadesetak godina postaje rastućim problemom obzirom na prostorni kapacitet OŠ Dugo Selo – do prije dvije godine jedine osnovnoškolske ustanove u gradu. OŠ Dugo Selo posljednje je godine svog djelovanja brojila preko 1700 učenika. U jesen 2009. godine s radom počinje OŠ Ivan Benković, izgrađena na zapadnom dijelu gradu, a istovremeno, odlukom Zagrebačke županije, matična škola preimenovana je u OŠ Josipa Zorića.
Brojnost učenika podjelom se smanjila na prihvatljivu razinu, ali svejedno prelazi brojku od 900 učenika, što našu ustanovu i danas svrstava među najveće škole u Republici Hrvatskoj. Međutim, dioba matične ustanove (OŠ Dugo Selo) na dvije škole (OŠ Ivan Benković i OŠ Josipa Zorića) ne znači istovremeno i smanjivanje broja učenika, nego raspodjelu učenika prema upisnom području.
Danas OŠ Josipa Zorića obuhvaća učenike iz gradskih naselja istočnog i središnjeg dijela grada, koja su po broju stanovnika i broju učenika veća od upisnog područja OŠ Ivan Benković. Upisno područje OŠ Josipa Zorića obuhvaća naselja istočnog djela: Kozinšćak, Puhovo, Velika Ostrna, Mala Ostrna, Leprovica, jedan dio naselja Lukarišće, veliki dio središnjeg naselja Dugo Selo, a na umu treba imati i učenike iz naselja Andrilovec drugi dio naselja Lukarišće koji dogovorno, zbog ograničenog kapaciteta OŠ Josipa Zorića, nastavu pohađaju u OŠ „Stjepan Radić“ u Božjakovini.
Prikaz broja učenika prema mjestu stanovanja u šk. god. 2011./2012.
NASELJE |
NIŽI RAZREDI |
VIŠI RAZREDI |
UKUPNO |
KOZINŠĆAK |
63 |
58 |
121 |
VELIKA OSTRNA |
91 |
97 |
188 |
MALA OSTRNA |
15 |
17 |
32 |
LEPROVICA |
15 |
12 |
27 |
LUKARIŠĆE |
16 |
2 |
18 |
|
200 |
186 |
386 |
DUGO SELO CENTAR |
221 |
307 |
528 |
|
421 |
493 |
914 |
U školskoj godini 2011./2012. ukupan broj učenika je 914. Od toga 386 učenika nastanjeno je u gradskim naseljima, a 528 učenika u središnjem naselju Dugo Selo. Brojci od 386 učenika, koji su nastanjeni izvan centralnog naselja, treba pribrojati i stotinjak učenika naselja Andrilovec, koji nastavu pohađaju u susjednoj školi OŠ „Stjepan Radić“ u Božjakovini. Prema projekciji upisa za sljedeću školsku godinu prvi razred će pohađati oko 66 učenika iz okolnih naselja Dugog Sela i oko 89 učenika iz centralnoga dijela Dugog Sela, što sveukupno 155 učenika.
Iz ovoga vidimo da OŠ Josipa Zorića pohađa velik broj učenika nastanjenih izvan glavnog naselja, te da iz centralnog dijela školu također pohađa znatan broj učenika, s tendencijom porasta svake školske godine. Udaljenost škole od mjesta stanovanja, velika koncentracija učenika u gradskim naseljima izvan centra te zahtjevi suvremene nastave i jednosmjenskoga rada, kao budućeg standarda organizacije nastave, navode nas na zaključak o potrebi za brojčanim rasterećenjem OŠ Josipa Zorića i preraspodjeli učenika prema mjestu stanovanja u novi prostor na istočnoj strani grada. U centru, matičnu školu OŠ Josipa Zorića prema sadašnjem bi broju učenika pohađalo njih 528, a školu izvan centra 386, kao i stotinjak učenika iz naselja Andrilovec i dijela Lukarišća. Okvirno, oko 500 učenika polaznika nove škole i toliki broj učenika matične škole, značio bi vidno rasterećenje kapaciteta OŠ Josipa Zorića, ukidanje prijevoza za učenike putnike, te bolje uvjete za rad i nastavu u obje škole. S obzirom na potrebu za što kvalitetnijom nastavom, standard koji je, u tom smislu, u budućnosti izvjestan jest organizacija nastave u jednoj, i to jutarnjoj, smjeni (jednosmjenski rad), dok bi se u poslijepodnevnim satima u školi organizirale različite izvannastavne aktivnosti za djecu.
Ravnateljica:
Mara Mamuza, dipl. defektolog
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |