preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:

 

Vijesti

DANI MEDIJSKE PISMENOSTI: Radijska novinarka Sandra Maričić održala radionicu s Radoznalim reporterima i Digitalcima

Piše: Emanuel Peponi Pintar, 5. a

Povodom Dana medijske pismenosti u knjižnici je u petak, 26. travnja 2024. održana radionica o medijskoj pismenosti u sklopu projekta Kako i zašto učiti o medijima?. Radionicu je za novinarsku skupinu Radoznali reporteri i skupinu Digitalci organizirala učiteljica hrvatskog jezika Dragana Radovan Marković u suradnji s učiteljem informatike Krešom Urekom i školskim knjižničarkama Ladom Grdan i Ivanom Mijatović. Predstavljajući udrugu Kumulus za razvoj kompetencija, učenje, medijaciju, edukaciju, stručno savjetovanje i usavršavanje, radionicu je vodila radijska novinarka Sandra Maričić u suradnji s pedagoginjom Majdom Fajdetić.


Pismenost je sposobnost čitanja i pisanja i jasno je zašto moramo savladati te vještine, no znamo li što je medijska pismenost i koliko nam je ona važna u svakodnevnom životu? Tom smo se temom bavili povodom Dana medijske pismenosti (22.-28. travnja) na radionici u školskoj knjižnici. Ovaj obrazovni projekt provodi Udruga Kumulus uz podršku Agencije za elektroničke medije i u suradnji s brojnim partnerima pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture i medija te Ministarstva znanosti i obrazovanja.

Radionica je otvorena pitanjem što znači biti medijski obrazovan, a medijsku pismenost smo ubrzo mogli definirati kao mogućnost pristupa, analize, kritičkog vrednovanja i stvaranja novog medijskog sadržaja. Mediji se dijele na nove i stare. Takozvani stari mediji su novine, radio, kazalište i slični, a novi mediji su ovi što su nas polako okupirali u svakodnevnim životima: računala, mobiteli i svi drugi ekrani koji nas okružuju. Medijska pismenost jedan je od temeljnih elemenata građanske pismenosti jer su mediji važan kanal informiranja, komunikacije između građana i tijela javne vlasti te na taj način utječu na formiranje razmišljanja i stavova. Proučavanje medijske pismenosti ima za cilj uočiti potencijalno štetne medijske sadržaje, medijske navike djece i odraslih i još mnogo toga. Upravo nas je u tom dijelu predavačica nastojala dodatno informirati stavljajući težište razgovora na opasnosti koje prijete, krađu osobnih podataka i nasilje koje se događa putem internet. Savjetovala je što možemo učiniti kako bi se zaštitili i spriječili neugodna iskustva, kako prijaviti krađu osobnih podataka, kako možemo napraviti razliku između pravih i lažnih vijesti koje kreira umjetna inteligencija - autor se potpisuje ispod teksta dok umjetna inteligencija to ne čini - te koje su stranice sigurne za pregledavanje podataka.

Za kraj je voditeljica programa predložila radio emisije o ovoj temi te nam dala da ispunimo anketu na kojima su bila pitanja o našoj povezanosti s medijskim svijetom.

Mediji su sve prisutniji u našim životima te se nameće potreba za dodatnim odgojno-obrazovnim sadržajima o medijima u osnovnoj školi kao što je bio ovaj.

 



Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Ivana Mijatović   datum: 30. 4. 2024.

POPIS UDŽBENIKA

UPISI

UPISI U PRVI RAZRED

2024./2025.



Roditeljski sastanci

6. a, 6. b, 6. c i 6. d razred:

srijeda, 13.11.2024., 18.00 sati u školskoj blagovaoni

 


 

 

 

 



 



Školski dokumenti:


Defibrilator


Kalendar rada škola

Kalendar
« Studeni 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji


Tražilica

Pitanja i odgovori
 Naslov: FAQ

  • Naj 10 pitanja

  • Nedavna pitanja

  • Arhiva pitanja

Anketa
Kakva vam je bila ova školska godina?








Brojač posjeta
Ispis statistike od 13. 4. 2010.

Ukupno: 1442008
Ovaj mjesec: 7633
Ovaj tjedan: 671
Danas: 310




preskoči na navigaciju