DANI MEDIJSKE PISMENOSTI: Radijska novinarka Sandra Maričić održala radionicu s Radoznalim reporterima i Digitalcima
Piše: Emanuel Peponi Pintar, 5. a
Povodom Dana medijske pismenosti u knjižnici je u petak, 26. travnja 2024. održana radionica o medijskoj pismenosti u sklopu projekta Kako i zašto učiti o medijima?. Radionicu je za novinarsku skupinu Radoznali reporteri i skupinu Digitalci organizirala učiteljica hrvatskog jezika Dragana Radovan Marković u suradnji s učiteljem informatike Krešom Urekom i školskim knjižničarkama Ladom Grdan i Ivanom Mijatović. Predstavljajući udrugu Kumulus za razvoj kompetencija, učenje, medijaciju, edukaciju, stručno savjetovanje i usavršavanje, radionicu je vodila radijska novinarka Sandra Maričić u suradnji s pedagoginjom Majdom Fajdetić.
Pismenost je sposobnost čitanja i pisanja i jasno je zašto moramo savladati te vještine, no znamo li što je medijska pismenost i koliko nam je ona važna u svakodnevnom životu? Tom smo se temom bavili povodom Dana medijske pismenosti (22.-28. travnja) na radionici u školskoj knjižnici. Ovaj obrazovni projekt provodi Udruga Kumulus uz podršku Agencije za elektroničke medije i u suradnji s brojnim partnerima pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture i medija te Ministarstva znanosti i obrazovanja.
Radionica je otvorena pitanjem što znači biti medijski obrazovan, a medijsku pismenost smo ubrzo mogli definirati kao mogućnost pristupa, analize, kritičkog vrednovanja i stvaranja novog medijskog sadržaja. Mediji se dijele na nove i stare. Takozvani stari mediji su novine, radio, kazalište i slični, a novi mediji su ovi što su nas polako okupirali u svakodnevnim životima: računala, mobiteli i svi drugi ekrani koji nas okružuju. Medijska pismenost jedan je od temeljnih elemenata građanske pismenosti jer su mediji važan kanal informiranja, komunikacije između građana i tijela javne vlasti te na taj način utječu na formiranje razmišljanja i stavova. Proučavanje medijske pismenosti ima za cilj uočiti potencijalno štetne medijske sadržaje, medijske navike djece i odraslih i još mnogo toga. Upravo nas je u tom dijelu predavačica nastojala dodatno informirati stavljajući težište razgovora na opasnosti koje prijete, krađu osobnih podataka i nasilje koje se događa putem internet. Savjetovala je što možemo učiniti kako bi se zaštitili i spriječili neugodna iskustva, kako prijaviti krađu osobnih podataka, kako možemo napraviti razliku između pravih i lažnih vijesti koje kreira umjetna inteligencija - autor se potpisuje ispod teksta dok umjetna inteligencija to ne čini - te koje su stranice sigurne za pregledavanje podataka.
Za kraj je voditeljica programa predložila radio emisije o ovoj temi te nam dala da ispunimo anketu na kojima su bila pitanja o našoj povezanosti s medijskim svijetom.
Mediji su sve prisutniji u našim životima te se nameće potreba za dodatnim odgojno-obrazovnim sadržajima o medijima u osnovnoj školi kao što je bio ovaj.
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |