ŠKOLA U PRIRODI: Četvrtaši uživali u ljepotama Istre!

Učenici četvrtih razreda s učiteljicama Slađanom Merkaš, Danijelom Medaković, Marijom Bićanić, Ivanom Matešić, Mirelom Škarić i Marijanom Tečić ove godine u sklopu Škole u prirodi 5. - 7. svibnja posjetili Istru. Kako im je bilo i što su sve vidjeli pročitajte u izvrsnoj i opsežnoj reportaži Luke Hrastovića iz 4. b razreda.

Svi 4. razredi naše škole u petak su posjetili Istru. Bili smo 3 dana. Prvog smo dana posjetili Hum, najmanji grad na svijetu. Hum ima oko 20 stanovnika i prema legendi gradili su ga divovi. Kako bi ušli u Hum, prošli smo kroz gradska vrata napravljena od bakra. Na vratima je prikazano 12 mjeseci te što se u kojem mjesecu radi, a rukohvat je u obliku volovskih rogova. U Humu smo tijekom obilaska vidjeli i crkvu sv. Jeronima. Nakon toga smo se vozili Alejom glagoljaša do Roča. Pored Aleje izgrađeno je deset spomenika glagoljici, prvom hrvatskom pismu. U Roč smo ušli kroz gradska vrata. Šetali smo tim malim gradićem te vidjeli crkvu sv. Roka i osnovnu školu. Tada smo krenuli u Motovun, predivan gradić na strmom brežuljku gdje se održava Motovun film festival. Obilazili smo gradić, a pogled na rijeku Mirnu bio je vrlo lijep. Poslije smo krenuli prema Banjolama, malom mjestu blizu Pule gdje je smješten naš hotel. Tu večer šetali smo po plaži i večerali.

(Nastavak reportaže, ali i izvještaje učenika 4. a Josipa Mažara,  Ive Relote, Paole Papić, Nicol Elizabete Žlabravec i Tare Perić te Jure Fejzića i Borne Lažete iz 4. c pročitajte klikom na „opširnije“.)

Drugi dan posjetili smo Akvarij u Puli koji se nalazi u utvrdi koja je trebala služila kao obrana od Mlečana, ali se nikad nije koristila. Tamo smo vidjeli mnogo predivnih riba. Razgledali smo i Arenu koja je izgrađena u 1. stoljeću te su se u njoj nekada borili gladijatori. Vodičica nam je pokazala Arenu i ispričala sve o njoj, a kasnije nas je povela u obilazak grada. Vidjeli smo sva gradska vrata, a šećući  glavnom ulicom Pule stigli do Foruma i vidjeli smo Augustov hram.

Krenuli smo prema Fažani, vrlo lijepo gradu gdje smo ručali. Poslije smo se ukrcali na brod za Brijune. Jedan dio obilaska Brijuna proveli smo u turističkom vlakiću iz kojeg smo promatrali prirodne i kulturne znamenitosti, a vodičica nam je objašnjavala njihove posebnosti i značaj. Na Brijunima je šest mjeseci godišnje provodio Josip Broz Tito, predsjednik bivše Jugoslavije. Tamo se nalaze brojne luksuzne vile, a vegetacija je vrlo bujna.

Najzanimljiviji dio Brijuna je Safari park u kojem žive brojne životinje iz cijelog svijeta. Slonica Lanka najatraktivnija je stanovnica Safari parka. Na Brijune je došla s dvije godine, danas ima 51 godinu te je jedina slonica koja živi u Hrvatskoj. Vidjeli smo još i drugih znamenitosti poput najstarije masline i vinske vile. Među svim neobičnim pticama koje smo vidjeli, najupečatljiviji bio je kakadu Koki koji zna reći puno toga, a ponekad i psuje. Posjetili smo crkvicu svetog Germana te naučili što su freske. U sklopu NP Brijuni jako nam se svidio stalni postav prepariranih životinja i interaktivni dio Kuća za brodice.

Treći dan posjetili smo Zvjezdarnicu Višnjan, gdje smo slušali predavanje o Sunčevu sustavu, promatrali Sunce malim teleskopom, a veliki smo samo mogli promatrati. Na putu prema Grožnjanu stali smo u mjestu Kukci na ručak. Grožnjan je predivan grad poznat kao Grad umjetnika i u njemu se nalaze mnoge umjetničke galerije. Za kraj prošetali smo gradom i krenuli prema Dugom Selu. Svima nam je bilo jako lijepo.

Luka Hrastović, 4. b

Moj razred i ostali četvrtaši krenuli su iz škole u Istru i tamo smo bili tri dana.

Prvo odredište nam je bio Hum (najmanji grad na svijetu). Čuli smo da je u njemu samo dvadeset stanovnika i legendu da su ga izgradili divovi i to mi je bilo zanimljivo. U hotelu mi je bilo jako lijepo zato što je jedan moj prijatelj ponio USB pa smo gledali filmove, a i kreveti su bili jako udobni. Bili smo u Puli i na Brijunima . Tamo mi je bilo jako lijepo. U Puli smo vidjeli pulsku Arenu, a na Brijunima razne životinje i papagaja Kokija. Malo prije povratka je galeb obavio nuždu iznad mene. Kada sam se vratio kući sve tete, baka i sestrična izašli su iz mamine sobe i pjevale mi pjesmu za rođendan.

Bilo mi je uzbudljivo na izletu i htio bih da se ponovi sve osim galeba.

Josip Mažar, 4. a

Putovala sam u Istru 5. svibnja sa svojim razredom.

Putovali smo možda tri sata. Zanimljivo je bilo dok nam je voditeljica Biba pričala o povijesti Istre. Najdraže mi je kad smo išli na Brijune. Prvi put sam se vozila brodom i vjerujete mi jako je lijepo. Sunce je obasjavalo prekrasno more. Upoznali smo se s voditeljicom Sanjom. Ona nam je govorila što ćemo sve vidjeti. Dok smo se vozili vlakom promatrali smo zebre, magarce, jelene… Razgovarali smo s papigom Koki. Inače puno priča i psuje, ali nama je bio dobar i pristojan. Valjda ga je uhvatila trema. Jeste li znali da je on zaljubljen u svoju čuvaricu? Znam, vrlo čudno. Najzanimljivije su mi bile stare fotografije Tita i njegov auto. Obožavam stare stvari i uvijek zamišljam kako ću ih nositi.

Nadam se da ću opet ići na Brijune kako bih mogla istražiti sve njegove divote.

Iva Relota, 4. a

Od petka pa do nedjelje bili smo u školi u prirodi. Prolazili smo razne gradove.

Šetali smo se, pričali i kupovali lijepe suvenire. S nama je putovala voditeljica Biba. Bila je vesela i draga. Pričala nam  je razne legende, neke su bile i strašne. Hotel nam je bio u Banjolama. Bio je prekrasan. Ugodno je bilo spavati na mekanim krevetima i s pogledom na more. Svake večeri, poslije obroka u jako finom restoranu, imali smo organiziranu zabavu. Igrali smo jednu igru, a poslije toga slijedilo je pjevanje i plesanje. Nije mi bilo toliko dosadno koliko sam mislila pošto sam znala puno pjesama, a i još smo na papiriće mogli napisati neke svoje pjesme.

Bilo mi je stvarno lijepo i želim ovo opet sve obići.

Paola Papić, 4. a

U subotu drugog dana škole u prirodi probudila sam se sretna. Pred nama je bio uzbudljiv dan.

Ujutro, poslije doručka autobusom smo krenuli prema Puli. U pulskom Aquariumu smo vidjeli razne ribice, čak i bebu morskog psa. Tamo su bile i kopnene životinje. Neke od njih su bebe kornjače, bradata ogoma…. Zatim smo se vozili prema centru Pule i Areni. Na tribinama smo slušali kako je Arena izgledala u prošlosti. Osima Arene vidjeli smo forum, dvojna vrata, Herkulova vrata, katedralu, slavoluk Sergijevac… Ručali smo u Fažani. Nakon ručka mogli smo se igrati i malo hodati po obali mora. Na Brijune smo došli brodom. Po nas je došao elektrovlakić. Jedan dio nacionalnog parka smo vidjeli iz vlakića, drugim dijelom smo se šetali. Vidjeli smo razne životinje. Najdraže su mi slonica Lanka i papagaj Koki koji zna pričati i psovati.

Jedva sam čekala ići na ovaj izlet. Jako mi se sve svidjelo. Ovo bih rado ponovila, ali u nekim drugim gradovima.

Nicol Elizabeta Žlabravec, 4. a

U petak, 5. svibnja išla sam u Istru sa svojim razredom. Putovali smo dosta dugo. Bilo nam je jako zabavno u Humu i Motovunu, ali bez obzira na to svi smo jedva čekali stići u hotel i raspakirati se. Imali smo večeru u sklopu hotela i uz to večernju animaciju koja je trajala sat i pol. Drugi dan zabavili smo se u pulskoj Areni koja je meni izgledala baš divno i čarobno. Naravno, posjetili smo i Aquarium koji je imao stotine vrsta riba. Papagaj Koki kojeg sam jedva čekala bio je nigdje drugdje nego na Brijunima. Bilo mi je jako smješno kada se derao na svoju prijateljicu Aru. Da mogu slon bi mi bio kućni ljubimac. Bila sam oduševljena slonicom Lankom, ali mi je ipak bilo malo žao što joj je partner preminuo pa je sada usamljena. Zadnji dan promatrali smo Sunce u Višnjanu kroz teleskop i družili se u Grožnjanu.

Meni je ovaj izlet bio jako zabavan i voljela bih da idemo na još neki ovakav.

Tara Perić, 4.a

TRI DANA ŠKOLE U PRIRODI

Bio je to petak, peti dan petog mjeseca. Točno u sedam sati ujutro krenuli smo u školu u prirodi. Na odlasku smo mahali našim roditeljima. Prvo naše stajalište bilo je na pumpi Tifon, a onda smo krenuli za Roč. Na putu prema Roč naš voditelj je pustio glazbu u busu pa smo plesali. Stigli smo u Roč. Voditelj puta ispričao nam je da grad Roč ima manje od 180 stanovnika. Vidjeli smo  stari top i Aleju glagoljaša. U jednom smo dijelu grada Roča vidjeli slova glagoljice isklesana od kamena. Ukrcali smo se zatim u bus i krenuli prema gradu Humu.

Naučili smo da je grad Hum najmanji grad na svijetu. U Humu ima puno suvenirnica. Čak je bilo i sladoleda. Mjesto ima oko dvadesetak stanovnika. U gradu Humu je poznata njihova rakija biska. Krenuli smo prema Motovunu. Voditelj nam je rekao da se u Motovunu održava filmski festival. Izdržali smo spuštanje niz 1057 stepenica. Neke su boljele noge, a neki su i pali tako što su promašili stepenice. Stepenice su izgrađene uglavnom od kamena. Bili smo i kod crkve sv. Stjepana.

Nakon obilaska krenuli smo prema Banjolama. Prolazili smo kroz tunel sv. Marka i voditelj puta pričao nam je o nekom duhu Gasperu. Čak smo mu i mahali. Vodič nam je rekao i da su tamo česte nesreće.

Pred hotelom u Banjolama kratko smo pričekali ključeve svojih soba. Kad smo se smjestili, učiteljica nas je dovela na plažu da pišemo natuknice o Humu, Roču i Motovunu. Većina djece je držala noge u moru. Onda je uslijedila večera. Imali smo švedski stol i mogli smo izabrati što želimo. Nakon večere je slijedila večernja animacija. Većini djece se to svidjelo. Nakon večernje animacije išli smo svi u hotel,  svatko u svoju sobu na spavanje.

Došao je  drugi dan. U danu broj 2 išli smo prvo u Pulu. Bili smo u dva akvarija. Tamo smo mogli vidjeti aligatore, ribe, rakove, meduze i druge morske životinje. Nakon akvarija obišli smo Pulsku arenu. Tamo smo slušali o starim predstavama i  velikim kamenim blokovima. Išli smo i u podrum Arene. Vidjeli smo amfore, oruđe za proizvodnju i posude od gline. Onda smo išli u razgledavanje Pule. Vidjeli smo nekoliko uličnih svirača. Fotografirali smo se s jednim od njih. Šetali smo se gradom i ugledali slastičarnicu. Kupili smo sladoled i sjeli na terasu. Terasa je bila prekrasna.

Kasnije smo stigli u Fažanu pa je uslijedio ručak na obali. Za ručak smo dobili pomfrit i bijelo meso. Hrana je bila dobra. Poigrali smo se zatim u obližnjem parku.  Neki su se i sunčali.  Dobili smo kasnije karte za brod pa smo pričekali da brod dođe i odvede nas u Nacionalni park „Brijuni“.

Na Brijunima smo vidjeli automobil iz pedesetih godina prošlog stoljeća. Danas jedna vožnja, sat vremena, u tom automobilu košta 1700 eura. Posjetili smo brijunski muzej. U njemu su bile preparirane životinje i prikazana je povijest Brijuna. Preparirane životinje umrle su prirodnom smrću. Vozili smo se i vlakićem kroz Brijune. Vidjeli smo jednog slona koji je djeci odmah zapeo za oko. U restoranu usput kupili smo sladoled. Bio je dugačak red za plaćanje tog jednog sladoleda. Nakon safarija smo obišli jednu crkvu, a kasnije kuću za brodice. Kad smo se vratili u Banjole spakirali smo kofere.

Na dan broj 3 išli smo u zvjezdarnicu Višnjan. U Zvjezdarnici smo slušali o planetama. Teta koja radi u zvjezdarnici nam je dala da vidimo komadić meteora iz svemira. Meteor je jako smrdio. Čak smo i promatrali kroz teleskop. Promatrali smo Sunce. Teta koja radi u Zvjezdarnici nam je pričala o zvijezdama. Posljednje mjesto koje smo vidjeli na našem putu bio je Grožnjan. Tamo smo kupili još jedan sladoled. Uslijedio je povratak prema Dugom Selu.

Jure Fejzić, 4. c

Škola u prirodi – Istra

U Istru smo krenuli 5. svibnja 2023. u 7 sati. Prvo smo stali u Roču. Roč je jako mali grad.  U njegovom centru učili smo o njegovoj povijesti. Došli smo do topa koji nikada nije precizno gađao, a sada je samo povijesni primjerak oružja. Prošli smo Alejom Glagoljaša. Nismo stajali jer je cesta jako uska i stalno smo se morali zaustavljati da automobili prođu. Vidjeli smo puno slova glagoljice. Aleja Glagoljaša se proteže do Huma. Hum je najmanji grad na svijetu. U njemu živi dvadesetak stanovnika. Posjetili smo suvenirnicu i kupili zanimljive stvari. Sljedeći na našem putu bio je Motovun. Razgledali smo njegov centar i naučili da je grad poznat po filmskom festivalu. Vidjeli smo gradska vrata i crkvu sv. Stjepana. Spustili smo se niz 1057 stepenica. Stigli smo u Banjole, večerali i otišli na ples.

Ujutro smo krenuli prema Puli. Razgledali smo akvarij. Vidjeli smo preko 100 riba i ostalih morskih organizama. Nakon toga smo išli u Arenu. Voditeljica nam je pričala o povijesti Arene. U šetnji Pulom vidjeli smo puno uličnih svirača. Pojeli smo sladoled na terasi i zatim otišli u Fažanu gdje smo ručali. Poslije smo se igrali na igralištu i močili noge u moru. Kad je stigao, ukrcali smo se na brod za Brijune. Brijune smo obišli elektrovlakom i pješice.  Obišli smo muzej u kojem smo vidjeli preparirane životinje. Pred večer smo se vratili u Banjole. Bili smo umorni pa nismo imali ples. U sobi smo spremili stvari.

Ujutro smo krenuli prema Zvjezdarnici. Imali smo predavanje u balonu o astronomiji. Posjetili smo kameni krug i vidjeli veliki teleskop. Držali smo meteorit u ruci. Nakon ručka i kraćeg odmora ušetali smo u Grožnjan. Posjetili smo u suvenirnicu i pojeli sladoled. Nakon toga smo krenuli kući.

Borna Lažeta, 4.c

objavio: Lada Grdan   datum: 11. 5. 2023.

POPIS UDŽBENIKA

• Naj 10 pitanja

• Nedavna pitanja

• Arhiva pitanja

Kakva vam je bila ova školska godina?

Ispis statistike od 13. 4. 2010.