U ŠKOLSKOM DVORIŠTU: O poeziji među rascvjetanim voćkama
U ponedjeljak, 24. travnja, naša učiteljica hrvatskoga jezika Darija Sever i naš 6. c razred obradili smo dvije lirske pjesme na malo drugačiji način i u malo drugačijem ambijentu. Naime, ponijeli smo čitanke, bilježnice, olovku i stolac te krenuli van iz školske zgrade.
Stolcima smo formirali krug oko jedne tek procvale voćke u školskom voćnjaku i sjeli s čitankama i bilježnicama na koljenima. Profesorica nam je prvo pročitala pjesmu „Voćka poslije kiše“ Dobriše Cesarića. Razgovarali smo o strofama, stihovima, temi pjesme, epitetima, motivima, a naučili smo i što je to asonanca i aliteracija: asonanca je ponavljanje istih samoglasnika u riječima radi postizanja zvukovnog ugođaja, dok je aliteracija ponavljanje istoga suglasnika ili suglasničkih skupina također zbog postizanja zvukovnog ugođaja.
Tijekom odmora prošetali smo školskim dvorištem i razgovarali, a kada je zvonilo za sat, opet smo se svi okupili oko voćke. Profesorica nam je potom pročitala još jednu pjesmu, „Proljeće“ Gustava Krkleca. U pjesmi smo pronalazili pjesničke slike okruženi proljetnim bojama i mirisima.
U učionicu smo se vratili s mislima o tome kako je drugačija i opuštenija nastava u prirodi i kako bi nam bilo draže da što češće provodimo vrijeme izvan zidina škole.
Katarina Jurišić, 6. c
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |