DAN OTVORENIH VRATA PMF-a: Sedmaši oduševljeni znanstvenim pokusima!
U petak, 15. travnja, učenici sedmih razreda, u pratnji učiteljica fizike Sanje Hmure Meić i učiteljice kemije Snježane Mandarić, uputili su se u posjet Prirodoslovno-matematičkom fakultetu u Zagrebu.
U jedan sat svi smo se okupili pred školom i s profesoricama čekali autobus s kojim smo prvo krenuli prema Osnovnoj školi „Ivan Benković“. Naime, s nama išli i neki učenici osmih razreda susjedne škole. Svi su se ukrcali i mogli smo krenuti prema našem odredištu. Put je protekao veoma mirno, svi su bili jako uzbuđeni jer nitko nije znao što točno očekivati kada stignemo na fakultet. Kada se autobus počeo zaustavljati, vrlo se jasno mogao vidjeti veliki ljubičasti natpis „Otvoreni dani kemije“.
Izašli smo iz autobusa i uputili se prema Odjelu za kemiju, dok su učenici osmih razreda i njihova profesorica krenuli na Odjel fizike. Odmah na ulazu dočekali su nas veseli studenti koji su izvodili razne pokuse. Jedan je student napravio veliki prasak koji je zvučao poput eksplozije. Druga dvojica na zanimljiv način pokazivali su nam vatu. Naime, maleni dio vate stavili su nam na dlan te su je upaljačem zapalili. Izgorjela je doslovce u sekundi za sobom ostavljajući samo crni prah nalik pepelu. Prvi dojam bio je efektan i jedva smo čekali nastaviti dalje.
Popeli smo se stepenicama prema ulazu i započeli obilazak. Ušli smo u prostoriju gdje je bilo puno raznih kemikalija i odjeljaka za različite pokuse koje smo mogli vidjeti i dobiti objašnjenje različitih reakcija. Iako je bila gužva, uspjeli smo vidjeti svašta. Vidjeli smo gorenje vatre na vodi ili na različitom kamenju, balončiće koji su letjeli u mjestu te smo naučili ponešto o plazmi. Pored svih tih zanimljivih pokusa stajali su nasmiješeni studenti Fakulteta koji su nam rado odgovorili na svako naše pitanje. Pod mikroskopom smo mogli vidjeti različite čvrste tvari, a studenti su nam objasnili kako nastaje suhi led te su napuhali balone za koje smo, da bismo ih mogli staviti u ruku, trebali navući posebne rukavice. Vidjeli smo razne opasne tekućine, saznali smo kako tvor stvara svoj miris te kako nastaju plinovi u našem organizmu.
Nakon meni vrlo zanimljivog obilaska Odjela kemije krenuli smo na Odjel fizike gdje su nas na ulazu dočekale studentice koje su nam podijelile letke na kojima je pisalo što sve možemo vidjeti na tom Odjelu. Krenuli smo na 1. kat gdje smo vidjeli lasersku harfu te nam je objašnjeno kako zapravo ona radi. Imali smo priliku i sami pokušati staviti dlan preko lasera i tako proizvesti zvuk. Ono što je svima privuklo pažnju bio je elektricitet, tj. velika srebrna kugla koja je, kada bismo je dotaknuli, učinila to da nam kosa počne „letjeti“. Svaki puta kada bi nas netko dotaknuo, stresla bi ga struja. Saznali smo i čuli kako razbiti čašu zvukom te kako zvuk na pijesku radi različite uzorke. Vidjeli smo snagu magneta i cijev u kojoj se vatra mijenja ovisno o zvuku.
Kada smo sve obišli, krenuli smo na predavanje o tekućem dušiku, gdje smo čuli čemu on služi, kako se koristi te kakva su mu svojstva. Mogli smo osjetiti hladnoću tekućeg dušika, ali smo pritom morali biti vrlo oprezni. Nažalost, imali smo vremena za samo još jedno kratko predavanje koje je već bilo dogovoreno s jednim profesorom s Fakulteta. Naučili smo što je supravodljivost i kakve prednosti imamo od nje u svakodnevnom životu. Jedan nam je student pokazao kako se supravodljivost provodi pomoću tekućeg dušika i magneta. Nakon predavanja krenuli smo prema autobusu u kojem su nas dočekali osmaši iz OŠ „Ivan Benković“.
Na Fakultetu je bilo jako zanimljivo, poučno, ali i zabavno. Svidjelo mi se kako su nas studenti na zabavan način poučili prirodnim znanostima. Iako nismo stigli završiti naš obilazak, bilo je lijepo i rado bih to ponovila.
Magdalena Đunđuš, 7. a
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |