izvještavaju: Emanuel Peponi Pintar (7. a), julija Paradžik (4. d), Mia Teklić (4. d) i Ana Križić (4. d)



Prvi petak ovog listopada bio je dan za znanost. Učenike svojeg 2. e razreda povela je učiteljica Marina Perković, svoj 4. d razred vodila je učiteljica Aleksandra Vejzović-Carić, dok je polaznike izvannastavne aktivnosti računalne znanosti Digitalci vodio učitelj informatike Krešo Urek uz podršku učiteljice fizike Sanje Hmura Meić. Put je bio dug i zavojit, a cilj je bio vrijedan svake iscrpljenosti putovanjem – posjet najvećoj manifestaciji popularizacije znanosti za djecu i mlade u Hrvatskoj Znanstvenom pikniku.
Četrnaesti po redu Znanstveni piknik ove se godine održao ispred Osnovne škole Matije Gupca u Gornjoj Stubici, odmaknuvši se tako od već zadnjih nekoliko godina uobičajenog prostora u sjeni stabala kod dvorca Oršić, koji je trenutno u obnovi pa je lokacija zbog toga promijenjena.
Znanost dostupna svima
Projektom Znanstvenog piknika želi se kroz zanimljiva predavanja, prezentacije, radionice, znanstvene show programe, kazališne edukacijske predstave koje provode brojne udruge, učeničke i studentske sekcije, institucije, ali i pojedinci zaljubljeni u znanost i umjetnost iz Hrvatske i inozemstva, približiti znanost mladima i onima koji se tako osjećaju. Tadašnje Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta Znanstveni piknik proglasilo je jednim od najinovativnijih projekata popularizacije znanosti u 2012. godini.



Eksperimenti, roboti, DNK pod povećalom…
Dvodnevna manifestacija i ovaj je put pred posjetitelje donijela upravo sve ono što su i očekivali, ali i mnogo toga više. Učenici su s oduševljenjem promatrali eksperimente, pratili znanstvena predavanja, provjeravali znanje u kvizovima i aktivno sudjelovali u radionicama. Kao izlagači na 90 izlagačkih pozicija s više od 600 edukatora, sudjelovale su sve srednje i 17 osnovnih škola iz Krapinsko- zagorske županije, kao i brojne druge škole, fakulteti, muzeji, instituti i udruge iz Hrvatske.
Događanje je bilo ispunjeno sitnim čudima za isprobavanje, kemijskim reakcijama koje mijenjaju boje, slušanjem različitih radiovalova, upravljanjem robotima, slaganjem slagalica, promatranjem Sunca kroz teleskop i aluminijsku foliju, analiziranjem DNK-a, forenzičkim istraživanjem, kreativnim štandovima koji su nudili sastavljanje robota i rješavanje Rubikovih kocki. Predavanja su bila kratka, dinamična i prilagođena svim uzrastima. Kvizovi i natjecanja poticali su brzo razmišljanje, a znanstvena magija zanimljivo je povezivala teoriju i praksu. Učenici su samostalno eksperimentirali, postavljali pitanja, a kući ponijeli male prototipove i novu motivaciju za daljnje učenje te podsjetnik koliko je važno razvijati znanstvene i druge vještine od ranih godina. Mladi su mozgovi brzo sagorijevali hranjive tvari pa su pomoć pružali na štandovima s brzom hranom i pićem.



Početak novih znanstvenih priča
Vrijeme za povratak stiglo je prebrzo, taman kad su sudionici zaboravili na sve uživajući u šarenilu štandova, otkucalo je podne. Povratak je protekao brže nego dolazak i činilo se da su se zavoji izravnali. Po dolasku u Dugo Selo, kroz vrata autobusa izašle su glave pune ideja i srca ispunjena dojmovima. U zraku se osjećao miran završetak. Može li tjedan uopće bolje završiti?
Emanuel Peponi Pintar (7. a)




Znanstveni piknik
U petak, 3. listopada, išli smo s našom učiteljicom Aleksandrom Vajzović-Carić na Znanstveni piknik u Gornju Stubicu. Putovali smo autobusom i svi smo bili jako uzbuđeni.
Kad smo stigli, vidjeli smo mnogo zanimljivih štandova i pokusa. Istraživali smo i sudjelovali u raznim radionicama – izrada svijeća, pogađanje mirisa, pokusi s vodom i bojama te istraživanje ljudskog tijela. Posebno zabavan bio mi je robot koji priča i pleše. Vrijeme nam je jako brzo proletjelo i naučila sam da znanost može biti jako zabavna.
Na kraju smo se svi umorni, ali sretni vratili kući. Taj ću dan dugo pamtiti.
Ana Križić, 4. d





Znanstveni piknik
U petak, 3. listopada, skupina učenika naše škole, među kojima je bio i moj 4. d razred s učiteljicom Aleksandrom Vajzović-Carić, posjetila je Znanstveni piknik u Gornjoj Stubici.
Na pikniku smo vidjeli mnoštvo izložbenih štandova s različitim pokusima. Prvo smo upoznali Baltazarov čudesni stroj koji rješava sve probleme koje mu povjerimo. Na kraju stroja čekale su nas male epruvete s nevidljivom čarobnom prašinom koju smo ponijeli kući. Zatim smo razgledali male ručno izrađene katapulte, pokušavali složiti most od štapića i crtali s 3D olovkom. Posebno je bilo zabavno gledati robota koji je mogao plesati, raditi premete pa čak i zaprositi nekoga!
Sudjelovali smo u kvizovima, učili o ljudskom tijelu, biljkama i životinjama te njihovim staništima. Djevojčice iz razreda izrađivale su svijeće sa šljokicama u raznim oblicima. Na jednom smo štandu oblikovali bakterije od plastelina, a na drugom ih promatrali pod mikroskopom. Prepoznavali smo mirise i učili o psima i drugim životinjama.
Maskota profesora Baltazara pridružila nam se na domjenku i fotografirala se s nama. Sve mi se jako svidjelo jer smo puno toga vidjeli i naučili. Žao mi je što nismo mogli ostati duže.
Julija Paradžik, 4. d






Znanstveni piknik
Školska godina tek je počela, a već smo doživjeli iznenađenje – izlet 3. listopada u Gornju Stubicu na Znanstveni piknik! Iako mi to nije bio prvi posjet, posebno sam se veselila jer je ovaj put išao cijeli razred i mogli smo zajedno zaviriti u tajne znanosti.
Kao i uvijek, početak izleta bio je pun veselja – smijeh u autobusu, sendviči, grickalice… I ubrzo smo stigli na odredište. Prva postaja bila je Baltazarov stroj s velikim uhom u koje smo šaptali svoje tajne probleme. Nadam se da će profesor Baltazar sve dobro „izmiksati“ i pronaći rješenja!
Posebno mi se svidjela radionica izrade svijeća. Miješali smo sastojke, dodavali boje i šljokice – a to nama djevojčicama znači puno! Bila sam ponosna što sam pomagala u izradi i naučila ponešto o tom zanatu.
Učili smo i o ljudskom tijelu – kostur i organi koje su nam pokazivali pomogli su mi razumjeti kako tijelo funkcionira i zašto je važno imati zdrave navike. Promatrali smo uzorke pod mikroskopom i proučavali životinje u njihovim staništima – sve što potiče znatiželju i ljubav prema znanosti.
Zaključak mog doživljaja? I ove sam se godine izvrsno zabavila, mnogo naučila i poželjela jednog dana, poput profesora Baltazara, „izmiksati“ čarobne sastojke i pronaći rješenja za sve životne probleme. Nadam se da se vidimo i iduće godine – još znatiželjniji i spremni za nova otkrića!
Mia Teklić, 4. d








