razgovarale: Jana Šimić, Matea Matacun i Lana Ivaniš, 7. d
U ponedjeljak, 8. prosinca 2025., s prvašićima naše škole obilježili smo Školski medni dan s hrvatskih pčelinjaka, koji se u svim osnovnim školama u Hrvatskoj provodi povodom blagdana svetog Ambrozija, zaštitnika pčela i pčelara. Program organizira Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i ribarstva, a cilj mu je promovirati važnost pčela, pčelarstva i konzumacije domaćeg meda. U programu sudjeluju sve osnovne škole te učenici dobivaju promotivne pakete s medom i edukativnim materijalima. U paketima su se nalazile teglice meda s oznakom „Dokazana kvaliteta – Hrvatska“ te knjižica „Pčelica Jelica i medo Edo“, kako bismo zajedno učili o pčelama i njihovoj ulozi u prirodi.
Razgovor s učenicima
Razgovarale smo s učenicima 1. a razreda – Julijom Tominac, Ellom Ćorković, Petrom Bagarićem i Frankom Habazinom – i svi su nam rekli da su se posebno razveselili poklonjenom medu. Čekaju trenutak kada će ga podijeliti s ukućanima. Najviše ga vole u čaju ili na kruhu, a neki priznaju da vole pojesti i žlicu čistog meda.
Iznenadilo nas je koliko već znaju o pčelama! Objasnili su nam da pčele stvaraju med od nektara, da su jako važne za naš ekosustav i da je med puno zdraviji od slatkiša. Mnogi su već vidjeli pčelinjak i rekli su da znaju kako se trebaju oprezno ponašati u njegovoj blizini.
Da su jedan dan pčele…
Pitali smo ih i što bi radili kada bi mogli jedan dan biti pčele. Odgovori su bili jako simpatični. Prvo bi pokušali letjeti, potom bi se odmarali na cvijetu, a vjeruju i da bi pčele, kad bi mogle govoriti, imale puno zanimljivih priča o medu. Zaključili su da su pčele jako bitne za život i da čine svijet ljepšim — i mi se s tim potpuno slažemo.
Zašto je Medni dan važan?
Cilj je programa informirati učenike o važnosti pčelarstva, uključiti lokalne pčelare u edukaciju te potaknuti djecu na zdrave prehrambene navike. Dan meda nije samo poklon, nego i prilika da najmlađi otkriju kako nastaje med, zašto su pčele ključne za prirodu i što sve možemo naučiti promatrajući ih.



