izvještava: Ruža Špoljarić



Suradnja kroz Erasmus+ i eTwinning
U sklopu Erasmus+ K121 projekta kratke mobilnosti za promatranje nastave, od 11. do 14. studenoga u našoj su školi boravila četiri učitelja iz francuskoga grada Dižona. S navedenim učiteljima surađujemo na eTwinning projektima posljednje dvije godine, a ove je godine kao kruna suradnje na trećem projektu dogovoren njihov dolazak kako bi uživo upoznali naš školski sustav te definirali načine provedbe novih projektnih aktivnosti.
Uvid u različite predmete i ishode učenja
U školi smo organizirali zanimljiv i sadržajan raspored koji je gostima pružio uvid u sve ishode učenja zadane projektom. Promatrali su nastavu matematike, tjelesne i zdravstvene kulture, satove razrednika, engleskoga jezika, kemije te informatike i robotike.
Matematika, kemija i tjelesni – učenje kroz praksu
Na matematici, kod učitelja Jurice Zajeca te učiteljica Petre Bešlić i Ivane Talijanac, učenici su rješavali zadatke i pokazali visoku razinu suradničkih vještina. Kod učiteljice Snježane Mandarić na kemiji provodili su pokuse istražujući topljivost, električnu provodljivost i tvrdoću tvari. Na tjelesnom su s učiteljima Tomislavom Blažinom i Matejom Miškovićem te učiteljicom Melitom Lepotinec vježbali na otvorenom i u dvorani.
Engleski jezik i prezentacijske vještine učenika
Na engleskom jeziku s učiteljicama Gordanom Matek i Nikolinom Ćerlek pokazali su zavidno znanje koje je oduševilo naše goste.
Učenice osmih razreda Klara Vicić, Paula Samaržija i Petra Kuburić pripremile su prezentaciju hrvatskoga školskog sustava na engleskom jeziku, koju su izvrsno prezentirale i odgovarale na pitanja gostiju.
Mladi inovatori iz Hrvatske testirali čak i padobrane
S učenicima 4. d razreda i njihovom učiteljicom Aleksandrom Vajzović-Carić obradili su grupno pet hrvatskih inovatora: Teslu, Fausta Vrančića, Penkalu, Ivana Vučetića i Rimca, uz popratne praktične aktivnosti poput spajanja strujnog kruga, testiranja padobrana, ispitivanja prijenosa topline, otključavanja mobitela otiskom prsta i vožnje autića na daljinski. Sat je završio čajankom uz izvrsnu atmosferu.
Različiti pristupi nastavi informatike i robotike
Nastava informatike također je bila vrlo raznolika jer su gosti vidjeli četiri različita pristupa. Učenici su izrađivali plakate za Dan grada u Canvi, sudjelovali u Dance Party satovima programiranja bez računala na školskom igralištu te programirali Micro:bit s učiteljicom Ružom Špoljarić. Digitalci su s učiteljem Krešom Urekom pripremili radionicu robotike koja je francuskim učiteljima dala uvid u nove mogućnosti rada u njihovim razredima. Autoričina izvannastavna skupina eKreatori snimila je i intervju s gostujućim učiteljima o francuskoj gastronomiji, što je bilo posebno zanimljivo učenicima i dodatno obogatilo međunarodnu suradnju.
Dogovor o budućim projektnim aktivnostima orijentacije
U sklopu dogovora oko novih projektnih aktivnosti dogovorili smo raspored provedbe te obišli moguće lokacije za aktivnosti orijentacije. Učitelji su razgledali grad Dugo Selo, posjetili izložbu Ženskog rukometnog kluba Dugo Selo u KIC-u, prošetali šetnicom Dugo Selo Fitness Walk, a posljednjeg dana posjetili su Zagreb te Sljeme.
Erasmus+ kao ulaganje u budućnost obrazovanja
Erasmus+ job shadowing otvara vrata novim perspektivama i iskustvima kako za učitelje tako i za učenike. Učitelji stječu priliku za profesionalni razvoj kroz razmjenu dobre prakse, inovativnih metoda poučavanja i razvoj interkulturalnih kompetencija, dok učenici dobivaju motivaciju za učenje, razvijaju jezične vještine i samopouzdanje u međunarodnom okruženju.
Ovakva iskustva ne samo da obogaćuju nastavu, nego i grade mostove suradnje, potičući zajednički cilj – obrazovanje koje priprema mlade za globalno društvo. Erasmus+ nije samo projekt, to je ulaganje u budućnost obrazovanja i međusobnog povezivanja.
Ruža Špoljarić






































