2017-04-04 16:57:33

DAROVITI UČENICI: Predavanje školske psihologinje za roditelje

Povodom Dana darovitih učenika, u četvrtak 23. ožujka, školska psihologinja Ivana Delač održala je predavanje o darovitosti za roditelje učenika četvrtih i petih razreda koji su identificirani kao potencijalno daroviti. 

 

 

Psihologinja je pojasnila da su potencijalno daroviti učenici oni koji postižu rezultat na testu inteligencije (odnosno, logičkog zaključivanja) koji ih svrstava u 5% najboljih u populaciji. Pri tome je naglasila da to ne znači da daroviti učenici nužno imaju i odlične ocjene, kao i da mnogi učenici s tako visokim sposobnostima svoje potencijale ne uspiju ostvariti do maksimuma ako za to nemaju podršku okoline. Potrebno je razlikovati darovitost od talentiranosti – otprilike 15-20 posto učenika najboljih u nekom području (npr. likovnom, tjelesnom, pisanju, pjevanju…) smatramo talentiranima. Darovitost je, doznali su roditelji, skup karakteristika koje, osim kognitivnih sposobnosti, čine i specifične sposobnosti (primjerice, sposobnosti u pojedinim područjima i nastavnim predmetima, umjetničke sposobnosti, rukovodne sposobnosti i slično) te osobine ličnosti. Takav skup karakteristika također je pod velikim utjecajem okoline, zbog čega je darovitu djecu potrebno dodatno poticati. Naime, prema Zakonu o odgoju i obrazovanju, učenici s posebnim potrebama su i daroviti, a ne samo učenici s teškoćama, ali zakonom i pravilnicima nije predviđeno da dobivaju rješenje o primjerenom (obogaćenom) obliku školovanja. Zato se rad s potencijalno darovitim učenicima ponajviše odvija kroz dodatnu nastavu i izvannastavne aktivnosti.

 

 

 

Psihologinja je roditeljima prikazala i najčešće zablude o darovitosti (primjerice, da je svako dijete darovito u nečemu, da su darovita djeca uspješna u svemu i da uvijek imaju odlične ocjene, da će uspjeti u životu bez obzira na to podržava li ih okolina ili ne itd.), a govorila je i o tome da identifikaciju potencijalno darovitih učenika otežava i činjenica da mnogi od njih imaju smetnje učenja, ponašanja ili koncentracije. Također, često se kod potencijalno darovite djece razvija nezdravi perfekcionizam, kao i sklonost propitivanju autoriteta, a darovita su djeca sklonija i razvijanju anksioznih i depresivnih simptoma kasnije u životu. Zato su roditelji savjetovani o načinima poticanja svoje darovite djece kako bi što uspješnije ostvarili svoje potencijale kroz život i tako doprinijeli društvu u cjelini.

 

 

 


Osnovna škola Dugo Selo