2014-02-10 10:55:26 NASTAVA U ŠKOLSKOJ KNJIŽNICI: Kako se služimo rječnicima i enciklopedijama? Nastavni sat u knjižnici jedna je od redovitih aktivnosti naše knjižnice. Ipak, provesti školski sat izvan učionice, u ambijentu koji svojim inventarom otvara drugačiji pogled na svakodnevne zadatke, učenike uvijek razveseli i obogati novim iskustvom učenja i druženja. Naravno, satu u knjižnici prethodi priprema, a to je na relaciji razredna nastava – knjižnica, već uhodana praksa. U dogovoru s učiteljicama četvrtih razreda Sonjom Ivančević, Melitom Lepotinec, Lidijom Relić, Aleksandrom Vajzović-Carić i Natalijom Hršak, u knjižnici je realizirana tema kako se služiti rječnikom i školskim pravopisom. Učenici su tako imali priliku povezati dosadašnje iskustvo poznavanja enciklopedije te vještinu pronalaženja željenih natuknica primijeniti na nove medije, odnosno rječnike i leksikone iz naše zbirke.
Pretpostavka učinkovitog pronalaska informacije unutar enciklopedije je poznavanje abecednog poretka, a kako su učenici pokazali dobro snalaženje u abecedi već na početku sata, ubrzo smo prešli na središnji dio tematike: specifičnosti pojedinog rječnika, njegovu namjenu i mogućnosti primjene u nastavi. Učenicima su pojašnjene i osobitosti enciklopedije u odnosu na rječnike i leksikone. S rječnicima se većina učenika već susrela, osobito u nastavi stranih jezika, ali problematika kao što je značenje kojih riječi valja tražiti u rječniku stranih riječi, treba li nam rječnik hrvatskog jezika ako je hrvatski naš materinji jezik ili koje se riječi mogu naći u pravopisnom rječniku, dodatno je obrazložena i pojašnjena na primjerima.
U dijelu sata predviđenom za samostalni istraživački rad, učenici su u skupinama ispunjavali listiće sa zadacima. Služenjem raspoloživim rječnicima, zadatak je bio pronaći značenje manje poznatih hrvatskih riječi u Rječniku hrvatskog jezika, pronaći značenje pojmova stranog porijekla, primjerice kromatike i referata, u Rječniku stranih riječi, prijevod tri poznate riječi s engleskog na njemački i obrnuto, a na temelju rječnika u Hrvatskom pravopisu, zadatak je bio pronaći ispravan način pisanja riječi na kojima se često grješi.
|
Osnovna škola Dugo Selo |