2023-02-17 11:34:26

ČITALAČKA PISMENOST: Učenici petih i sedmih razreda sudjelovali u svjetskom istraživanju

U organizaciji Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje (NCVVO) od ponedjeljka do srijede (od 13. do 15. veljače) provedeno je Nacionalno ispitivanje čitalačke pismenosti u osnovnim školama u trajanju od tri školska sata. Testiranje je dio najvećeg svjetskog istraživanja u obrazovanju koje je započelo krajem 1990-ih s ciljem prikupljanja međunarodno usporedivih podataka o znanju i kompetencijama učenika u različitim područjima vještina, znanja i spoznaja  (tzv. PISA istraživanje). Učenici 7. a i 7. c te 5. b i 5. e razreda naše škole izabrani su za sudjelovanje, a ispitivanje su provele školska pedagoginja Martina Jenik Pelivanović i školska knjižničarka Ivana Budimčić. U nastavku pročitajte kratki osvrt Radoznalih reporterki Tamare Mikete i Eme Blažević iz 7. c.

Tijekom istraživanja učenici su bili podijeljeni u šest skupina s različitim zadatcima u dva dijela - čitanje s razumijevanjem i anketa. U tekstovima koji su se odnosili na skupinu zadataka čitanja s razumijevanjem bile su obuhvaćene teme poput povijesti, Nobelove nagrade, čokolade, labirinta i druge. Na kraju svakog teksta bilo je nekoliko pitanja vezanih za tekst i gramatiku.

U anketi su se ispitivale čitalačke navike učenika. Neka od pitanja bila su: Koliko često čitaš? Koliko knjiga imaš kod kuće? Koliko često odlaziš u knjižnicu? Nekim učenicima istraživanje se činilo zabavno i zanimljivo, a nekima je bilo dosadno i zamorno. Većina učenika smatra da su teme tekstova bile edukativne i poticajne. Pojedinim učenicima bilo je naporno čitati tekstove, a neki su naučili nešto novo i razvili svoju maštu.

Čitalačka pismenost važna je zbog razvijanja sposobnosti razumijevanja, korištenja i vrednovanja tekstova te promišljanja i angažiranosti prilikom čitanja radi postizanja osobnih ciljeva, razvoja vlastita znanja i potencijala te aktivnog sudjelovanja u društvu.

Ema Blažević i Tamara Miketa, 7. c


Osnovna škola Dugo Selo