2020-12-08 09:27:14

LEKTIRA KAO INSPIRACIJA: Učenici 4. d izradili instalacije mlinova

U sklopu obrade lektire „Družba Pere Kvržice“ Ivane Brlić-Mažuranić, učenici 4. d razreda dobili su poseban zadatak u kojemu su mogli pokazati svoju kreativnost. Naime, za domaću zadaću trebali su u suradnji s roditeljima, odnosno sa svim članovima obitelji izraditi trodimenzionalnu instalaciju mlina, razmišljajući pri tome o ekološkom aspektu, odnosno o recikliranju materijala. Zadatak je zadala njihova učiteljica Marijana Tečić, htijući učenike potaknuti na primjenu različitih znanja i vještina u suodnosima nastavnih predmeta hrvatski jezik i likovna kultura te ih usmjeriti na razvijanje ekološke svijesti i svijesti o važnosti zajedništva i suradnje u obitelji. U nastavku pogledajte fotografije i pročitajte učeničke izvještaje o izradi mlinova.

Mlin

Gledali smo film „Družba Pere Kvržice“. Učiteljica nam je zadala zadatak da izradimo mlin. Radila sam ga s tatom. On je inače vrlo strpljiv i pun ideja. Prvo je saslušao moje ideje pa smo se bacili na posao. Izrezali smo zidove kuće i spojili ih vrućim ljepilom. Bilo je smiješnih, ali i tužnih trenutaka. Nakon nekoliko sati bili smo gotovi. m

Sada je došao red na bojanje. Zasukala sam rukave i krenula u akciju. Upalila sam muziku i uživala bojeći. Toliko sam se uživjela da nisam ni primijetila kakav sam nered napravila. Uh, što će mi mama reći? Sve je ipak dobro prošlo. Dobro sam se zabavila, ali i naradila.

Ana Paula Crnjac, 4. d

 

Moj mlin

Učiteljica nam je zadala zadatak da izradimo mlin, koji je važan dio romana „Družba Pere Kvržice“. Moj brat Andrej, mama i ja zajedno smo izrađivali mlin. Andrej je skalpelom izrezao kotač mlina. Mama i ja smo izradili: kućicu, drveće, jezero, konjića, ogradu, stazicu i brodić. Služili smo se raznim materijalima, tekstilom, kartonom, vrućim ljepilom, kamenčićima, plastelinom, temperama i iskoristili „ljigavca“ za prikaz vode na kotaču mlina.

Ovaj zadatak razveselio je i mene i moju obitelj jer nismo razmišljali o izolaciji u kojoj smo već četiri puta bili. S ljubavlju i veseljem odradio sam zadatak.

Toma Jazvo, 4. d

 

Mlin

U subotu, 28. studenog 2020., mama je došla s posla u 16 sati. Odmah potom bacile smo se na posao izrade mlina za školu. Za lektiru smo čitali knjigu „Družba Pere Kvržice“ u kojoj je radnja vezana za uređivanje mlina.

Prvo sam kupila tekuće ljepilo kako bismo mogle zalijepiti kartone. Zalijepila sam veliki zeleni karton, koji je predstavljao travu, na podlogu. Mama je izrezala kartone za kuću dok sam ja bojila i rezala zeleni karton za bunar. Izrezala sam ga i pomoću čačkalica napravila krov. Kuću smo zajedno zalijepile, a ja sam napravila zavjese za prozore od svoje stare veste. Na jednu sam čačkalicu zalijepila ukrasnu perlicu koja poslužila kao kvaka na ulaznim vratima. Plavom sam temperom obojila prozirnu foliju i stavila ju u bunar, izgledalo je kao da je pun vode. Od male kartonske role napravila sam mlin - na roli sam izbušila rupice i kroz njih provukla čačkalice te ju zalijepila na krov kuće. Obojanu sam prozirnu foliju omotala oko i pored mlina, što je davalo dojam vode koja protječe pored kuće. Čačkalice su bile oštre pa ih je mama istupila svojom rašpicom za nokte. Na čačkalice sam zalijepila obojane cvjetiće koje sam, s grmom od „kvrgavog“ papira, postavila oko bunara.

Lijepo sam se zabavila i družila s mamom izrađujući kuću s mlinom.

Franka Varga, 4. d

 

Zadružni mlin

U subotu, 28. studenog, tata i ja izrađivali smo mlin o kojem smo razmišljali cijeli tjedan. Inspiracija mi je bio mlin iz romana „Družba Pere Kvržice“.

Tata je pripremao podlogu i izrezao kuću koja se sastoji od četiri dijela. Mama je predložila da prozori na tavanu budu okrugli, a ja sam pripremila i pričvrstila zavjese. Kada je kućica bila postavljena, tata je počeo izrađivati mlin, a ja oslikavati kuću. Od kolaža napravila sam lijepi crveni krov i most. Mahovinom smo ukrasili dvorište i izradili stablo.

Bio je to divan vikend, svi su se veselili, a ja najviše!

Leona Baus, 4. d

 

Mlin

U izradi mlina pomogao mi je djed. Zajedno smo odlučili kako će izgledati i kojeg će oblika biti. On je bio zadužen za rezanje i lijepljenje, a ja za bojanje. Materijal za izradu bili su: karton, vruće ljepilo i tempere. Od stare kutije za cipele izradili smo kućicu i krov, a od kalupa za izradu keksa mlin. Na kraju sam sve to obojila temperama. Dobro smo se zabavili i lijepo družili.

Lucija Katalenić, 4. d

 

Mlin

Mlin sam radio s tatom. Prvo smo papirima oblijepili kutiju za medicinske maske. Šestarom sam iscrtao krug na kartonu i napravio lopatice za kotač. Tata je na kotaču skalpelom izrezao rupe i zareze za lopatice. Zajedno smo smislili sistem okretanja kotača.

Izmjerio sam oblijepljenu kutiju ravnalom kako bih mogao napraviti odgovarajući krov od kartona koji sam savio u oblik krova. Od kartona sam napravio vrata. Štokove i okvire za prozor napravio sam od kolaža. Tata je skalpelom izdubio prozore. Podlogu sam napravio od kartona kojeg sam temperama obojio u zeleno. Stabla i grmlje napravio sam od spužve, a vodu od aluminijske folije. Dimnjak sam napravio od kartona, a puteljak sam oslikao temperama. Jako mi se svidio ovaj zadatak!

Vid Stolnik, 4. d


Osnovna škola Dugo Selo