2017-05-08 10:27:44 U ŠKOLSKOM DVORIŠTU: O poeziji među rascvjetanim voćkama U ponedjeljak, 24. travnja, naša učiteljica hrvatskoga jezika Darija Sever i naš 6. c razred obradili smo dvije lirske pjesme na malo drugačiji način i u malo drugačijem ambijentu. Naime, ponijeli smo čitanke, bilježnice, olovku i stolac te krenuli van iz školske zgrade. Stolcima smo formirali krug oko jedne tek procvale voćke u školskom voćnjaku i sjeli s čitankama i bilježnicama na koljenima. Profesorica nam je prvo pročitala pjesmu „Voćka poslije kiše“ Dobriše Cesarića. Razgovarali smo o strofama, stihovima, temi pjesme, epitetima, motivima, a naučili smo i što je to asonanca i aliteracija: asonanca je ponavljanje istih samoglasnika u riječima radi postizanja zvukovnog ugođaja, dok je aliteracija ponavljanje istoga suglasnika ili suglasničkih skupina također zbog postizanja zvukovnog ugođaja.
Tijekom odmora prošetali smo školskim dvorištem i razgovarali, a kada je zvonilo za sat, opet smo se svi okupili oko voćke. Profesorica nam je potom pročitala još jednu pjesmu, „Proljeće“ Gustava Krkleca. U pjesmi smo pronalazili pjesničke slike okruženi proljetnim bojama i mirisima. U učionicu smo se vratili s mislima o tome kako je drugačija i opuštenija nastava u prirodi i kako bi nam bilo draže da što češće provodimo vrijeme izvan zidina škole. Katarina Jurišić, 6. c
|
Osnovna škola Dugo Selo |