2016-02-29 19:11:11

SAT RAZREDNIKA: Vršnjački pritisak, samopoštovanje i rizično ponašanje

U sklopu sata razrednika učenike osmih razreda posjetila je školska psihologinja Ivana Delač te je u suradnji s razrednicima provela radionicu iz područja zdravstvenog odgoja o vršnjačkom pritisku, samopoštovanju i oblicima rizičnog ponašanja među učenicima ovog uzrasta.

Učenici su sa psihologinjom razgovarali o problemima svoje afirmacije u društvu te utjecaju pojedinih društvenih skupina na formiranje osobnih stavova i donošenje odluka. U drugom dijelu sata rješavali su upitnike s primjerima vršnjačkog pritiska i potom obrazlagali kako bi se ponijeli u takvim ili sličnim situacijama.

Radionica na satu razrednika

Na satu razrednika posjetila nas je školska psihologinja Ivana Delač te je s našom razrednicom Željkicom Bardarić organizirala radionicu o vršnjačkom pritisku. Na početku smo razgovarali o problemima današnjeg društva. Psihologinja nam je postavljala zanimljiva pitanja, a mi smo iznosili mišljenja i iskustva o pritiscima s kojima smo se susreli u društvu. Objasnila nam je kako bi na ispravan način mogli postupiti u okolnostima u kojima smo neodlučni i nesigurni u svoje odluke. Nakon toga podijelili smo se u pet skupina, a zatim je svaka skupina dobila dva listića. Na jednom listiću bili su primjeri o svakodnevnom pritisku naših vršnjaka. Na listiću smo dobili pitanja o tome kako bi mi postupili da smo na mjestu žrtve pritiska te što bi bile „dobre“, a što loše „loše“ posljedice odluke. Zatim smo sa psihologinjom protumačili odgovore i donijeli zaključke o najboljim rješenjima . Poruka ove radionice glasi: puno situacija je prividan problem! Moramo rješavati probleme na najbolji način tako da ostanemo prisebni i ne pravimo probleme gdje ih nema. Trebamo postaviti moguća rješenja računajući na dobre i loše strane ili zatražiti savjet osobe koja nam može pomoći.

„Saša, 13 godina

Volim jednu djevojku. Pustila me u autobusu sjesti pokraj nje i dala mi žvakaću gumu. Sljedećeg dana mi se nasmiješila, iako je upravo tada bila u društvu sa svojim prijateljicama. I stoga sam se ohrabrio i napisao joj ljubavno pismo. Nije ništa rekla na to. Sad mi se smije sa svojim prijateljicama i gleda me svisoka. Užasno mi je. Nisam trebao napisati to glupo pismo.“

Napisale: Matea Harambaša i Ivana Lozić, 8. b

 


Osnovna škola Dugo Selo