„LJEKOVITO BILJE“: Projekt i čajanka u 3. d
Učenici 3.d razreda pod vodstvom učiteljice Aleksandre Vajzović-Carić na satu Prirode i društva istraživali su važnost biljnog svijeta u okviru višednevnog projekta o ljekovitom bilju. U školskome vrtu obišli su visoke gredice na kojima je zasađeno ljekovito bilje: kamilica, bosiljak, menta i kadulja. Potom je svaki učenik dobio zadatak napisati osnovne sadržaje o jednoj biljci: naziv, stanište, opis riječima, ljekovita svojstva te nacrtati ili priložiti sliku izabrane biljke. Za rad su mogli koristiti različite izvore: knjige o bilju, enciklopedije ili internet.
Dovršene radove učenici su prezentirali pred razredom, a neki su i ponijeli opisane biljke kako bi ju ostali doživjeli opipom ili mirisom. Jedan od učenika dobio je zadatak upoznati učenike s nastankom i svojstvima meda i propolisa, a prigodu je ujedno iskoristio da razred i učiteljicu počasti domaćim medom od bagrema. Projekt je kulminirao čajankom u razredu, tj. uživanjem u okusima i blagodatima ljekovitog bilja.
ČAJANKA U 3. D RAZREDU
Za organizaciju čajanke u našem razredu donijeli smo svoje najdraže šalice, razne čajeve, ukusni med, limun i kekse. Kušali smo čajeve raznih okusa i mirisa i upoznali neke od ljekovitih čajeva, a to su gotovo svi. Učiteljica nam je govorila o ljekovitim biljkama našeg zavičaja: kamilici, bazgi, šipku, sljezu… Saznali smo da ljudi prije nisu toliko koristili lijekove iz ljekarne već su sami pripremali obloge, kreme, kapi i druge lijekove. To znanje se prenosilo u obiteljima. Najviše smo govorili o kamilici i njenim korisnim svojstvima. Neki ljudi čaj piju samo kad su bolesni, što nije dobro. Čaj je nakon vode najbolje piće za utažiti žeđ, a može ublažiti i tegobe mnogih bolesti. Bio je to zanimljiv i ugodan sat Prirode i društva uz mirise i toplinu slatkih čajeva.
Katarina Križić, 3. d
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |